Ochrana ventilů

Paliva LPG obsahují velmi málo lubrikačních látek, může dojít u některých motorů k rychlejšímu opotřebování ventilů a jejich sedel. Je to výsledek snižování cen vozů na úkor kvality použitých materiálů v motoru. Následně při provozu na plynový pohon může nastat u některých vozů problém ve zvýšeném namáhání a opotřebení dílů.

Opotřebené sedlo a zaklepaný ventil Neopotřebené sedlo a nezeklepaný ventil
zaklepany_ventil nezaklepany_ventil

Zaklepaný ventil má za následek:

  • ztrátu tlaku ve válcích, tudíž ztrátu výkonu
  • nepravidelný chod motoru
  • problémy při startování
  • hrozba podpálení ventilu

Nedostatek ventilového maziva spolu s vyšší spalovací teplotou LPG/CNG však často vyústí v předčasné poškození motorových ventilů, jehož hlavním problémem je tzv „zaklepání ventilů" a opotřebení ventilových sedel. Následkem toho musí být hlava válců opravena nebo vyměněna. I vytvrzené ventily a ventilová sedla jsou náchylná k selhání kvůli korozi a narušení, když se jezdí na plyn LPG nebo CNG. Nehledě na postupné ztráty výkonu, zvýšení spotřeby paliva a výfukových emisí je oprava hlavy válců je obvykle velký výdaj, který se navýší, když ventil poškodí píst nebo blok válců.

V odborném projektu, který sledoval uživatele motorů na plyn a opraváře hlav válců bylo zjištěno, že údržba ventilů a ventilových sedel tvořila z celkové údržby v průměru 25 % a opravy v některých případech dosáhly až 75 %. Náklady na opravu byly uvedeny ve výši 35 000Kč.

Výzkum v USA ukázal, že dokonce i nejlepší ventilová sedla (Stellite) nepředcházejí ventilovému opotřebení, když motor běží na suchý plyn, aniž by ve vysokých teplotách docházelo k promazání ventilů a ventilových sedel.

Správná ochrana zajistí:

  • ochranu ventilů a ventilových sedel
  • snižení finančních výdajů na palivo až o 5,3 %
  • čistý palivový systém
  • snižení škodlivých emisí
  • promazání horní části válců
  • snižení teploty motoru

 

Způsob ochrany

Přístřik benzínu

U kvalitních systémů, jako jsou např. výrobky firmy BRC, LandiRenzo, lze řešit ochranu ventilů / sedel formou přístřiku benzínu (od daných otáček, zatížení motoru a v různém procentuálním dávkování benzínu). Toto nastavení je plně nastavitelné a v případě, že klient této ochrany nevyužije-lze zcela vypnout. V případě výrobků firmy LandiRenzo je při přístřiku benzínu směs vždy 100 % !!! - což je rozdíl oproti levnějším systémům, které ho můžou mít také, ale pracují jinak, na jiných principech a s kvalitativně jinými komponenty (což ve většině případů způsobuje určité problémy, i možné záškuby během jízdy) a výsledná směs je zde téměř vždy nad 100 %, což může v budoucnu mototu škodit.

Přimazávání ventilů / sedel - podtlakové

jlm Systémy přimazávání obsahují složky, které poskytují kvalitní ochranu ventilům a ventilovým sedlům (náhrada přísady olova do dříve používaného benzinu). Tyto přísady čistí celý prostor válce od karbonových usazenin, utváří ochranný film na povrchu ventilů a ventilových sedlech. Minimalizuje tak kontakt kovu s kovem, jenž může vyústit v závažné poškození ventilových sedel. Nejedná se o běžná mazivá - obsahují složky nahrazující olovo, které poskytují kvalitní ochranu horkým, suchým ventilům, ventilovým sedlům a dříkům ventilů.

Po dlouhodobých zkušenostech používáme pouze kvalitní a prověřené značkové systémy firem JLM, VAP-SAVER.

Vhodná je i kombinace obou systémů tzn. podtlakové přimazávání + přístřik od určitých otáček, zatížení, podtlaku, doby vstřiku.

Speciální rozdělovač

Princip spočívá v rozvedení ochranného média (VAP - SAVER, atd.) do jednotlivých větví sacího potrubí přesně kalibrovanými tryskami. Systém zaručuje ideální dávkování jak ve fázi plného zatížení motoru, tak ve fázi cut-off (jízda s odlehčeným plynovým pedálem). Dříve docházelo při centrálním zaústění za klapkové těleso k nerovnoměrnému dávkování do jednotlivých válců, tak, že nejbližší válec byl v podstatě přemazán a nejvzdálenější byl naopak ochráněn nedostatečně. Výhodou je, že se dá přidat do stávajících systémů s centrálním zaústěním.

jlm_rozdelovac

ELECTRONIC VALVE PROTECTOR

Aditivum je aplikováno prostřednictvím tlakové dávkovací jednotky do přívodní hadice plynu za filtr plynné fáze. Následně prochází přes plynové vstřikovače a je rovnoměrně rozdělováno do válců. Aditivum je aplikováno přes plynové vstřikovače, které jsou přimazávány a čištěny zároveň, což má velmi pozitivní vliv na jejich spolehlivou funkci a životnost.

Přednosti tohoto zařízení patří zejmána:

  • umožňuje velmi přesné dávkování - náplň přimazávání tak vydrží mnohem déle
  • systém je možné použít (narozdíl od klasických - podtlakových systémů) i pro motory typu " turbo " a " bezpodtlakové " tzn. typu "valvetronic", které nejčastěji nalezneme u vozů BMW a Peugeot
  • na rozdíl od podtlakových systémů funguje i při vysokých otáčkách motoru
  • Elektronický systém dávkování jako jediný umožňuje čištění a mazání plynovým vstřikovačů zároveň. Pístky vstřikovačů neběží nasucho, ale jsou trvale mazány, což výrazně zvýší životnost vstřikovačů a zejména jejich spolehlivost. Nedochází k jejich zalepování parafíny z LPG.
  • nedochází k nadměrnému nebo naopak nedostatečnému dávkování.

 

Elektronic Valve Saver zajistí nejen kvalitnější ochranu motoru, ale také efektivnější a úspornější využití aditiva tím, že při jízdě na benzín není dávkování aktivní (narozdíl od podtlakových zařízení).

el_valve_protection

Pro realizaci přimazávání nás kontaktujte zde

 

 

 

tisk Tisk stáhnout jako pdf Stáhnout v PDF
Copyright © 2011 - 2017 AutoGas Barták s.r.o, webdesign: FormSoft s.r.o., všechna práva vyhrazena, Toplist, Pohoda